WSPÓŁPRACA Z IWRD

IWRD

Fundacja Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka od 2006 roku wszechstronnie pomaga dzieciom z autyzmem oraz ich rodzinom.

IWRD uzyskał status pierwszej w Polsce i Europie repliki Princeton Child Development Institute w USA, który jest jedną z najlepszych placówek terapeutycznych. Obecnie na świecie jest pięć takich replik, z czego trzy działają na terenie USA. IWRD prowadzi działalność terapeutyczną, edukacyjną i badawczą, wykorzystując najnowsze metody naukowe. Ponadto szkoli specjalistów z kraju i z Europy oraz pomaga w tworzeniu podobnych placówek w Polsce za granicą.

Więcej informacji na stronie www.iwrd.pl

Rekomendacja IWRD

Miło nam poinformować, że nasza placówka – Przedszkole Słoneczny Domek – należy do placówek rekomendowanych przez Fundację IWRD.

IWRD

 

STANDARDY DLA PLACÓWEK REKOMENDOWANYCH PRZEZ IWRD

Placówki rekomendowane przez IWRD prowadzą terapię, której skuteczność jest potwierdzona badaniami naukowymi. W placówkach tych nie wdraża się metod nie udokumentowanych naukowo. Placówki realizują terapię zgodnie z zasadami stosowanej analizy zachowania (terapii behawioralnej) i spełniają następujące standardy:

  1. Terapia jest zorganizowana wg określonych zasad:
  • W przypadku małych dzieci w początkowym okresie prowadzona jest terapia indywidualna lub maksymalnie w grupach dwuosobowych
  • Zaplanowany jest proces wdrażania do grupy – planowe zwiększanie liczby uczniów podczas poszczególnych zajęć
  • Wszystkie pomoce do realizacji zadań danego dnia są odpowiednio wcześniej zaplanowane i przygotowane
  • Pomieszczenia, w których prowadzona jest terapia są dostosowane do prowadzonego programu
  1. W terapii dzieci i młodzieży z autyzmem wykorzystywane są techniki uczenia, których skuteczność została potwierdzona badaniami naukowymi. Należą do nich:
  • Plany aktywności
  • Metoda skryptów i ich wycofywania
  • Wideotrening
  • Uczenie incydentalne
  • Technika wyodrębnionych prób
  1. Placówki posiadają dokumentację prowadzonej terapii. Dokumentacja zawiera:
  • Rejestrację wszystkich prowadzonych zadań – dane zbierane co najmniej raz na dwa tygodnie
  • Opis poszczególnych programów wraz z opisem pomocy, wykorzystywanych podczas realizacji poszczególnych zadań
  • Programy są nastawione na rozwijanie wszystkich sfer deficytowych dzieci
  • Rejestrację i opis postępowania w przypadku pojawiania się trudnych zachowań
  1. Wszystkie dzieci posiadają zindywidualizowane systemy motywacji:
  • Odpowiednio dobrane i modyfikowane nagrody bezpośrednie
  • W miarę osiąganych postępów żetonowy system wzmocnień oraz tablice wyboru nagród
  1. Rodzice bądź opiekunowie ucznia są informowani na początku roku o programach edukacyjnych , na koniec roku o poczynionych przez dziecko postępach.
  2. Wszyscy terapeuci zdają raz w roku profesjonalną ewaluację – zakres ewaluacji terapeutów jest uzgadniany z superwizorami z IWRD.
  3. Placówka jest superwizowana przez specjalistów z IWRD. 

Prawa autorskie:   Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka  Gdańsk

 

Reklamy